Ničí absence levných grafik hraní na PC? | Kapitola 5
Seznam kapitol
Zajímavá věc: Levné grafiky nejsou. Tedy: Ony jsou, ale ceny se jaksi posunuly, takže to, co bychom označili za „minimum“, se prodává mezi pěti a deseti tisíci – a to, co jsme kdysi považovali za optimální střed, už stojí dvacet tisíc. Proč nejsou levné karty a jaký dopad to bude mít na hraní na PC?
Řada lidí, která si pořídí výkonný desktop, používá komplement v podobě ultrabooku. Pokud hrajete na výkonném desktopu, patrně vám stačí slušný ultrabook, nemusí to být herní trhač asfaltu. Pokud na takovou kombinaci peníze nemáte, dost možná bude pro vás představovat nejrozumnější kompromis levný herní notebook – ne proto, že byste jásali nad jeho výkonem a vlastnostmi, ale právě proto, že to je rozumný kompromis.
V oblasti hraní sice rozumné kompromisy chápu, ale nemám je rád: Obvykle nám brzdí vývoj, snižují cíl pro vývojáře a obecně nám tak nějak šlapou na brzdu. Ale co já vím, já hraju jiné věci než mainstream a možná to vidím špatně.
A jak to vidíte vy? Je budoucnost hraní na PC v tom, že bude jenom alternativou konzolového hraní, ale jinak to bude podobné?
Jsou ceny karet střední třídy přijatelné, anebo přestřelené?
A co velmi výkonné karty? Dávají smysl – anebo je to jenom exces, na který se podíváte v recenzích, ale stejně si je sami nekoupíte?
Jsou současné ceny grafik brzdou pro další generaci her – anebo jen pauza, aby si výrobci grafik rozmysleli, co to vlastně dělají?
Anebo to dopadne všechno jinak a hráči, kteří se dnes spokojí s konzolí či notebookem, přejdou na tenké klienty a budou hrát přes cloud?