V teniskách do obýváku? Test počítače Cooler Master Sneaker X
Sestavy Recenze V teniskách do obýváku? Test počítače Cooler Master Sneaker X

V teniskách do obýváku? Test počítače Cooler Master Sneaker X | Kapitola 13

Petr Kupský

Petr Kupský

5. 4. 2024 10:30 19

1. Úvod 2. Představení sestavy – exteriér 3. Představení sestavy – interiér 4. Představení sestavy – rozborka 5. Představení sestavy – příslušenství a první spuštění 6. Představení komponent sestavy 7. Představení periferií sestavy 8. Provozní vlastnosti – teploty 9. Přetaktování procesoru, nastavení křivky ventilátorů 10. Výkon procesoru – Intel XTU Benchmark a CPU-Z Benchmark 11. Výkon procesoru – Cinebench R23
12. Výkon a teplota grafické karty – FurMark 13. Kancelářský výkon sestavy – PCMark 10 14. Výkon sestavy ve virtuální realitě – VRMark 15. Výkon sestavy všeobecně – 3DMark 16. Herní výkon sestavy – Metro Exodus Enhanced 17. Herní výkon sestavy – Crysis 3 Remastered 18. Herní výkon sestavy – Shadow Of The Tomb Raider Definitive Edition 19. Hlučnost a spotřeba sestavy 20. Problém AIO chladiče procesoru 21. Hodnocení a závěr

Nedaří se vám zlákat dívku pod příslibem prohlídky sbírky motýlů? Co takhle ji zaujmout nabídkou vyzkoušení herního počítačového děla, jaké by si ani ve snu nedokázala představit. Pokud k tomu pozvání připravíte správnou atmosféru, nejlépe v lehce potemnělé místnosti s lahví dobrého moku, tak máte o úspěch postaráno. Nezapomeňte ovšem na záložní plán, jak ji později od toho počítače odtrhnout. Doporučuji například nenadálý výpadek elektřiny s následným přechodem na osvětlení pomocí svíček.

Po testech zaměřených na samostatné výkony procesoru a grafické karty si dále prověříme sestavu Cooler Master Sneaker X komplexně. V této konkrétní kapitole otestujeme výkon počítačové sestavy v oblasti kancelářských aplikací. K tomu nám dobře poslouží aplikace PCMark 10, která je pro tento úkol speciálně navržena. PCMark 10 měří kompletní výkon systému pro potřeby moderní kanceláře pomocí testů založených na reálných aplikacích a aktivitách.

Aplikace nabízí možnosti otestování výkonu sestavy v kancelářských aplikacích (záložka Performance), v případě notebooků možnost otestování baterie (záložka Battery) a samostatné otestování datového úložiště sestavy (záložka Storage). V našem případě nemáme sestavu napájenou baterií a výkon datového úložiště si otestujeme v rámci jiné aplikace. Proto nás budou zajímat výhradně testy výkonu sestavy v záložce Performance.

Na výběr pak máme provedení výchozího kompletního benchmarku PCMark 10, nebo jeho tří speciálních variant. Jedná se o zkrácenou verzi PCMark 10 Express, prodlouženou verzi PCMark 10 Extended, případně verzi PCMark 10 Applications, zaměřenou výhradně na aplikace kancelářského balíku MS Office.

Vybírám si výchozí variantu benchmarku PCMark 10, která mě uvítá obrazovkou s několika informacemi. Dozvídám se zde, že test bude trvat cca 26 minut a budou při něm prověřeny běžné činnosti uživatele kancelářské sestavy. Ty zahrnují například spuštění aplikací, prohlížení webu, videokonference, práci v textových editorech a tabulkových kalkulátorech, editaci fotografií a videa, rendering a vizualizaci.

Nevyužívám nabízené možnosti upravení nastavení benchmarku a hned jej ve výchozím stavu spouštím stiskem tlačítka Run. Počítačová sestava je také ve výchozím (stock) stavu, u procesoru tedy nebyly provedeny žádné změny napájení, ani limitů TDP.

Za 18,5 minuty běhu benchmarku získávám výsledek 10079 bodů. Na obrázku výsledné obrazovky níže vidíme dílčí bodová hodnocení jednotlivých disciplín benchmarku. Vespod je navíc časová osa s grafem prezentujícím frekvenci výpočetních jader procesoru. Online výsledky benchmarku jsou k dispozici zde.